باکسب اجازه ازوبلاگ کشتی سنقر که تقبل مسئولیت نموده ویاد مردان تلاشگر وزحمتکش سنقر افتاده اند ماهم تشکر مینماییم وبر دست این بزرگان بوسه میزنیم افتخار میکنیم این هم آدرس وبلاگشان http://koshtisonghor.blogfa.com/
از راست : مرحوم ابراهیم وکیلیان.محسن عسگری.بهمن فاخری و مرحوم فیض اله هارونی
یادمان باشد که: کشتی های رو به جلو وقدرتی مسعود جهانگیری از نظرها محو نخواهد شد
کشتی هایی که هوشنگ خرم دره میگرفت به راستی دنیایی از فن بود.
سرعت و جسارت اجرای فن جواد عسگری هیچ وقت فراموش نمیشود.
لنگ تندرهای احمد مهتابی دیدنی بود.
کشتی های فکورانه حسین خوش اقبال ستودنی بود.
سبک روسی کشتی های مهدی مکری چقدر زیبا بود.
خم گیری های احمدعلی امجدیان تماشا گران را به وجد می اورد.
محمد پاشایی از کشتی گیران با استعداد سبک وزنی بود که شاید اگر حساب شده وزن کم میکرد میتوانست بهتر از اینها ظاهر شود
او از نام آوران استان بود که جام شاهد رده نوجوانان موفق به کسب مقام اول شد
از دیگر کشتی گیران خوبه سنقر میتوان از ایرج بنی عامریان یاد کرد که چندین بار موفق به کسب مقام اول استان در ۴۸ کیلو گرم شد
اگر ایشان با علاقه و پشتکار به تمرینات ادامه میداد میتوانست به مقام های بهتری دست پیدا کند
احمد و محمود خوش اقبال دو برادر خوش تکنیک سنقری بودند.
از افتخارات احمد میتوان کسب مقام ششم کشتی فرنگی جوانان در اهواز را نام برد
از دیدن مسابقاتش در دهه ۶۰ خیلی لذت میبردیم ایشان کشتی گیری محکم و فکور بودند.
مسابقات و مصاف های ایشان با مرحوم مسعود جهانگیری معمولا لقب بهترین و دیدنی ترین کشتی ها را میگرفت.مصاحبه علیرضا دبیر قهرمان جهان درخصوص آقای احمدعلی امجدیان حتما شنیده ودیده اید که گفته اگر وی صاحب میداشت ازبهترین های جهان بودولی متاسفانه فرزند فقر بود وحامی نداشت
مهدی عینی از کشتی گیران خوب و برجسته شهرستان بودند که در مسابقات جام شاهد موفق به کسب مقام اول در سطح استان شد.ایشان هم اکنون جز مربیان خوب شهرستان میباشند
کاووس حضرتی از کشتی گیران دهه ۴۰ بود که موفق شد در کشتی فرنگی به مقام نخست استان برسد.ودر مسابقات ارتش علاوه بر کسب مقام در رشته کشتی در رشته دو ومیدانی نیز سر آمد شدند
خدا بیامرزد مرحوم اسمعلی گنجایی را.او که مردی مومن و صادق بود به مدت ۱۰ سال به تنهایی هیئت کشتی را اداره کرد.
مرحوم اسمعلی گنجایی در سال ۵۴ موفق به اخذ کارت ذخیره تیم ملی در۵۷ کیلو فرنگی شد.ضمنا مرحوم احمدعلی گنجایی برادر دیگر وی هم خوب درخشید
به حق میتوان نوراله بنی عامریان را که کشتی گیران سنقر او را بسیار دوست میداشتند و ی را نوری داشی خطاب میکردند مرد مقاومت نامید.آغاز کشتی او در ۲۵ سالگی بود یعنی سنی که اکثر کشتی گیران با کشتی خداحافظی میکنند.
نوراله بنی عامریان با سه نسل از کشتی گیران سنقر مبارزه کرد که در کلیه مسابقات انتخابی شهرستان پیروز میدان بود و در سنقر بی شکست.
نکته عجیب این بود که در طی ده.پانزده سالی که کشتی گرفت فقط در ۵۲ کیلو گرم کشتی گرفت
شیر لیگ استان
مجتبی فرهنگیان در لیگ استانی که چند سال پیش برگزار شد بدون شکست و ستاره مسابقات بود
صادق توسلیان عنوان دار نوجوانان کشور میباشد ایشان برادر کوچکتر مهدی توسلیان هستند که از استعدادهای ناب کشتی سنقر بودند
قاسم رحیمی کشتی گیر ۶۲ کیلویی دهه ۵۰ که در اکثر مسابقات داخلی
سنقر شرکت میکردند و اکثرا" پیروز میدان بود .ایشان از کشتی گیران
دوست داشتنی سنقر بودند که به همین دلیل ایشان را دائی خطاب
میکردند
اولین عنوان کشتی سنقر توسط ابراهیم عمرانی در مسابقات آموزشگاهی
استان بدست آمد
یکی از کشتی گیران با استعداد سنقر بودند که در ۴۸ کیلو گرم فرنگی
صاحب مقام اول استانی نوجوانان شدند
مهدی توسلیان با کسب عنوان چهارمی ایران توانست گوشه ایی از
استعدادهای ذاتی خود را نشان دهد در حالی که با توجه به فیزیک خوب
بدنی و استعداد ناب میتوانست به رده های بالا تری برسد